Thursday 10 March 2011

jalan-jalan lenguhkan kaki cari frutti tutti

          Di suatu petang, hendak dijadikan cerita. Aku rasa kecewa dan sedih sangat disebabkan ada beberapa soalan tu. Jadi lepas balik je dari kelas ke rumah, perasaan masa tu memang tak puas ati sangat la. Nak buka laptop cek facebook pun rasa haaaa... :-( xde modlaa.. Secara tiba-tiba adalah kawan aku sorang ni, ajak keluar jalan-jalan  untuk mengenali tempat baru kiteorang ni. Dah memang hati aku masa tu kalau boleh tak nak lah pikir-pikir je pasal yang dah lepas tu. So aku pun pada mulanya rasa berat la juga nak ikut dorang, tapi bila difikir balik ada baiknya juga kalau tahu dan kenal selok-belok jalan atau tempat-tempat menarik kat sini. Aku pun apa lagi cepat2 siap dan terus bejalan untuk ke destinasi sambil melenguhkan kaki.




          Oklah, nak dipendekkan cerita. Aku dan kawan-kawan memang kalau boleh nak je pusing semua tempat beli-belah di "sunway" yang kiteorang pergi ni. Tapi memandangkan kudarat kaki kiteorang takdalah sedaya mana, so kami beramai-ramai berhenti di satu station yang dikenali sebagai "frutti tutti". Hahaha...sampai je kat kedai frutti tutti ni, haaa..apa lagi yang beria-ia kemain lagi meletak "aiskrim" tu dengan segala hiasannya yang cantik menarik boleh buat hasil seni tu..haha...aku dengan kawan pun bubuhla ikut sesuka hati..haha..tiba bab menimbang hasil seni frutti tutti yang kami reka tu,barula terkejut beruk..sampai rm24.90...tapi takpa aku rasa macam puas sangat masa tu..kiteorang pilih cup yang sedang,jadinya empat-empat orang tu makan sekali arung dalam bekas yang sama...kan pepatah mengatakan "sharing is caring". So kiteorang pun berkongsila makan..

          Hahaha...seronok rasa nak je merasa lagi frutti tutti ni..so...frutti tutti ni pun habis licin kiteorang kebas dan tebas..haha..

No comments:

Post a Comment